اسلایدر / مهمترین مطالب

قصه حجاب از نوع اجباری و اختیاری

۱- با اعلام اماده باش همه جانبه نیروهای انتظامی و قضایی برای مبارزه با بی حجابی از شنبه ۲۶ فروردین دیگه کاملا مشخص شد در ذهن حاکمان ؛ مساله حجاب مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی است و عقب نشینی از آن معنا ندارد و به هر قیمتی باید پای آن ایستاد. آیا موردی دیگر سراغ دارید که نظام اینقدر حساسیت به خرج دهد ؟ حتی در حوزه های ارضی و امنیتی؟ انقدر این مسأله برای نظام حیثیتی شده که حتی عنصر مصلحت هم نتوانسته مانع از این تصمیم شود و نظام را به عقب نشینی وادار کند. البته قدرت طبقه اجتماعی حامی این سیاست را هم نباید نادیده گرفت که معتقد است اگر دولت نتوانسته دنیای ما را آباد کند حداقل این نماد ظاهری شریعت را حفظ کند تا بهانه ای برای حمایت از نظام داشته باشیم.
بدون تردید طرح جدید با چالش های جدی از جانب مخالفین آن بویژه در نسل جدید مخالف حجاب اجباری مواجه خواهد شد. باید صبر کنیم تا ببینیم ایا جامعه ای که با ابزار فرهنگی و تبلیغی اقناع نشده از سر ترس از عواقب انتظامی و قضایی در برابر این طرح تمکین خواهد کرد یا شاهد رویارویی جدیدی در حوزه اجتماعی خواهیم بود؟

۲- با وجودی که هنوز در تعطیلات نوروز به سر می بریم با این حجم از عزم و انگیزه که در سال جدید دربرخی مسوولان و نهادهای اولویت شناس!!! برای مبارزه همه جانبه و نفس گیر با شل حجابی و بد حجابی و بی حجابی می بینم که نمونه ان در بیانیه‌ وزارت کشور و پلمپ واحد‌های صنفی دیدیم بعید می دانم توان و حالی برای مهار تورم و رشد تولید و بازگشت به برجام و ایجاد اشتغال وحفظ محیط زیست و توسعه علمی و مبارزه با مفسدین باقی بماند. انشالله امسال همه توان اقتصادی و نظامی و امنیتی و فرهنگی و سیاسی و بین المللی کشور صرف مبارزه با بی حجابی خواهد شد و بعد از پاکسازی داخلی این نهضت به حوزه برون مرزی هم سرایت خواهد کرد تا جهان هستی از لوث بی حجابی پاک شود؟؟!!!!! آفرین به این همه دور اندیشی و عزم و غیرت دینی و اولویت شناسی و مساله فهمی

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا