اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

نمایشگاه کتابی که جاذبه نداشت

بعنوان دوستدار کتاب و‌نویسنده کتاب امسال به دلایل زیر ذوق و شوق و تمایلی برای رفتن به نمایشگاه کتاب نداشتم و ندارم.

۱- به نمایشگاهی که نویسندگان بزرگ در آن حضور ندارند و شما را به حضور در ان دعوت نکنند رفتن بی معناست .دیدن ناشران بازاری و زرد فروشان و غرفه های اب معدنی و سوسیس کوکتل و غرفه های تبلیغاتی و بیلوردهای جعلی اتلاف وقت و توهین به شعور انسان است.

۲- جایی که دعوت نشوم نمی روم به نمایشگاهی که تو را با احترام و کرامت نخوانند رفتن خفت است

۳- نمایشگاه کتاب همیشه برای من در غرفه چند ناشر مهم و بزرگ خلاصه میشد که امسال اغلب انها در نمایشگاه حضور نداشتند مانند چشمه ،نی ،افق ، روزنه …رفتن به این نمایشگاه لطفی ندارد.

۴- نمایشگاهی که به بهانه ان درباره کتابهای مداح قدرت پروپاگاندا صورت گیرد جشنواره تملق است نه جشنواره فضیلت و دانش و کتابت

۵-کتاب حامل دانش و اندیشه و شعور است . در کشوری که صاحبان اندیشه و دانش و شعور قدر نمی بینند و به حاشیه رانده شدند نمایشگاه کتاب نوعی خیمه شب بازی و ریاکاری است‌ اب به اسیاب این بازی ریختن عین رذیلت است.

۶- کتاب چیزی نیست که ده روز به نمایش گذاشته شود . این جامعه به فروشگاه و نمایشگاه دایمی کتاب بطور شبانه روزی نیاز دارد تا همه بدانند هیچ وقت و هیچ جا از کتاب خواندن نباید فاصله بگیرند. بنابراین همچنان دوستدار کتاب ؛ خواننده کتاب و نویسنده کتاب خواهم بود و از همین کتاب اموختم که نویسنده و اهل قلم و اندیشه کرامت و قدر و منزلت دارند که با هیچ چیز قابل معامله نیست.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا