اسلایدر / مهمترین مطالب

پیچ و و مهره و واشر  نداریم اما موشک بدم خدمتتان

پیچ و و مهره و واشر  نداریم اما موشک بدم خدمتتان!!!!

امیر دبیری مهر

امروز برای تعمیر آب میوه گیری خانگی ،طرح ترافیک خریدم و رفتم ساختمان آلومینیوم در جمهوری. اون طرفها همه چیز پیدا میشه جز جای پارک .ماشین را در پارکینگ چارسو پارک کردم. طبقه سوم اقای سیفی محصولات کنوود را تعمیر میکنه…کنوود هم مثل بسیاری از شرکت ها در ایران نمایندگی نداره… قبلا شرکت ستاره کیش جهان نمایندگی بوده که ۱۰ ساله به دلیل تاسف باری که می گویند ریشه در فساد دولتی داشته تعطیل شده…نیم ساعتی که در مغازه بودم بالغ بر ۵ مشتری مراجعه  کردند وتقاضای قطعات یدکی لوازم خانگی می کردند و با دو پاسخ بیشتر مواجه نشدند
یا قطعه موجود نبود و ملت سرگردان در طبقات در بازار شام آلومینیوم بودند یا اگر موجود بود از قیمت سرسام اور سرگیجه می گرفتند و از آنجا که توان خرید نداشتند بی خیال می شدند برای نمونه یک پارچ اب میوه گیری که بنده بعد از ۶ ماه پیدا کردم سه و نیم میلیون بود یعنی ۳۵ میلیون ریال.
نکته جالب اینجاست که توسعه نامتوازن را باید در کف خیابان و در مغازه ها فهم کرد ، در نبود قطعات، در گرانی سرسام اور، در نبود خدمات پس از فروش، در بی‌معنی بودن گارانتی و وارانتی …. نه در گزارش های رسمی و رسانه های دولتی که با گل و بلبل نشان دادن همه چیز مقامات را فریب می دهند و اعتماد مردم را کم می کنند.
اخبار صداوسیما و خبرگزاری های و روزنامه های  رسمی تصویری که از ایران ارایه می دهند که تصویر ایده ال در ذهن مقامات کشور است نه ایرانی که مردم در آن زندگی می کنند . این کشور و آن کشور زمین تا اسمان با هم فرق دارند. اقایان مسوولان که نگران امیدواری مردم هستید لطفا  برای فهمیدن ایران واقعی به کوی و خیابان بروید، به تعمیرگاه و فروشگاه بروید، معامله کنید خرید کنید مترو و اتوبوس و تاکسی سوار شوید شبها ساعت ۱۰ شب به بعد در تهران تردد کنید…ایرانی را خواهید دید که در جهان دیگری است شبیه به همه چیز هست جز ان چیزی که رسانه های رسمی از ایران نشان می دهند .

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

دکمه بازگشت به بالا