یادداشت‌ها و مقالات شخصی

نهاد‌ دوزی به قواره تن کارگزاران نظام

جمهوری اسلامی تنها نظام سیاسی در جهان است که انقدر برای کارگزاران خود ارزش قایل است! که بجای اینکه کارگزاران نظام ، خود را با ساختارها و برای قرارگرفتن در نهادها تنظیم و روز آمد کنند برای کارگزاران معتمد ؛ نظام و نهادسازی می شود. مثال فراوان است یکی همین اقا محسن خودمان…سردار سرلشکر دکتر محسن رضایی عزیزمان را می گویم.
وقتی رییس جدید مجمع یعنی اقای شیخ صادق لاریجانی تمایلی برای کار با اقا محسن ندارد به دولت و در پست معاونت اقتصادی رییس جمهور می نشیند اما بعد متوجه می شود همه گلوگاههای دولت دست مخبردزفولی معاون اول محترم است و‌عملا در حاشیه قرار می گیرد و ریش و قیچی دست دیگری است. شورای هماهنگی اقتصادی دولت هم در جلسه ای بطور ناگهانی به معاون اول تفویض می شود . در نتیجه متناسب با سایز و قواره اقا محسن پست و جایگاه جدید تاسیس می شود به نام دبیرخانه هماهنگی سران قوا. ‏از الان هم آنجا دنبال ساختمان چند ده طبقه و صدها نیرو و پرسنل و چارت سازمانی و بودجه و محافظ و ماشین و…خواهند بود و اساسا معلوم نیست این نهاد فراقانونی قرار است چه دردی از مردم دوا کند و گره ای از مشکلات فروبسته نظام بگشاید. مجال نیست وگرنه دهها مثال دیگر از این رفتارها در سینه دارم

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا