یادداشت‌ها و مقالات شخصی

نکات و تاملات

۱- فروپاشی #اعتماد_عمومی یعنی اینکه هیچ روایت رسمی مورد پذیرش قرار نگیرد حتی اگر درست باشد. اینکه مردم منابع رسمی را چوپان دروغگو بدانند فاجعه است زیرا مورد توافق ترین مسایل موضوع اختلاف می شود . نمونه آن #فلسطین است و قتل #مهرجویی است .با تبر ساقه درخت اعتماد عمومی را شکستید

۲-کسی که فرق مردم فلسطین با حماس و جهاد اسلامی را نداند هیچ از انسانیت نمی فهمد

‏کسی که فرق یهودی ها با صهیونیست ها رانداند هیچ از تاریخ نمی فهمد

‏و کسی که فرق مقاومت اسلامی را با تروریسم نمی داند هیچ از سیاست نمی داند
‏و افسوس که بیشتر تحلیل ها و مواضع از سوی نادانان ارایه می شود

۳-نمونه ای دیگر از بی سوادی ارتباطی و تبلیغاتی در شهرداری تهران

اگر برای نشان دادن انزجار از جنایات اسراییل علیه مردم غزه که امر لازم و انسانی است ١٠٠ روش تبلیغاتی و ارتباطی در بستر محیطی وجود داشته باشد قطعا ناشیانه ترین، بی اثرترین و مخرب ترین روش این روشی است که تیم بی سواد و ناشی حاکم بر سازمان زیباسازی شهرداری انتخاب کرده اند و نه تنها غیر حرفه ای است بلکه ترویج بی اخلاقی و فحاشی در فضای عمومی است.
این حضرات که از قرآن و معارف اهل بیت فرسنگ‌ها دور هستند خوب است بدانند
در قرآن مهم‌ترین کسانی که اهل دشنام و فحش هستند عبارتند از:

۱- بی‌خردان و سفیهان: و اذا خاطبهم الجاهلون (فرقان، آیه ۶۳)

۲- نادانان و بی‌دانش‌ها: فیسبوا الله عدوا بغیر علم. (انعام، آیه ۱۰۸)؛

۳- دشمنان پیامبر (قلم، آیات ۴ و ۱۳)؛

۴- کافران (بقره، آیه ۱۰۴و نساء آیه۶۴)؛

۵- مترفان و بدمستان از ثروت (مؤمنون، آیات ۶۶ و ۶۷)؛

۶- مشرکان (انعام، آیه ۱۰۸)؛

۷- یهودیان (نساء، آیه۶۴)

از این آیات به دست می‌آید که انسان‌های نادرست و نابکار اهل دشنام و فحش دادن هستند و اهل اسلام و ایمان هرگز چنین رفتاری ندارند.

۴- ‏ارزش یک قطره اشک کودک یتیم فلسطینی بیشتر از همه سیاستهای مدعیان فریبکار و قدرت پرست منازعات درباره فلسطین است . چه برسد خون و جان این کودکان معصوم که بارگاه و تشکیلات پلید همه بانیان این بساط ظلم و ستم و انسان کشی را خواهد گرفت. سیاستی که نتیجه آن این همه ظلم باشد کثافت است و بس

۵- تحریک رژیمی مانند صهیونیسم که خوی تروریستی و آدم کشی خود را تشدید کند و دست به رفتارهای انتحاری برای حفظ موجودیت خود بزند شاید خیلی حماسی به نظر برسه اما عاقلانه و مدبرانه نیست بویژه که در این شرایط صهیونیسم در جامه یهودیت رفته و با مظلوم نمایی جبهه پشتیبان جهانی فراهم می کند.-اسراییل اصلا تمایلی ندارد در شمال و در مرز لبنان درگیری ایجاد شود جایی که دقیقا نقطه قوت جبهه مقاومت است. اما اصرار بر کشاندن درگیری به این جبهه پای آمریکا و غرب را در این تنش را بیشتر باز می کند و سطح تنش بالاتر خواهد رفت.

۶- تعدادی صفحه زرد و مبتذل و بی ارزش بعد از مناظره پر بیننده مناسک دینی با تقطیع و تحریف، مطلبی را به نقل از بنده به کرات باز نشر می کنند که صد در صد مغایر با محتوای گفته شده است و البته با توجه به پایگاه خارجی آنها بیشتر از این انتظاری هم نمی رود.بسیاری از مردم فهیم خودشان در بخش کامنت ها آگاهی رسانی کردند که این کار مصداق تحریف و دروغ پراکنی است اما ظاهراً شیطنت این صفحات بی ارزش برای جلب مخاطب ادامه دارد. لطفا مخاطبان محترم خودشان آگاهی رسانی را ادامه داده و دیگران را به دیدن اصل مناظره و سابقه نظرات و مواضع بنده دلالت دهند.اصل مناظره را در لینک زیر تماشا کنید. بریده های مناظره هم که روشنگر است در همین کانال با جستجوی کلمه مناظره قابل تماشاست.

۷- بعد از خروج خراسان از حوزه استحفاظی دولت جمهوری اسلامی و اجرای سیاست‌های مد نظر جناب علم الهدی بویژه در حوزه فرهنگ و هنر به اطلاع می رساند اصفهان هم به این زنجیره پیوست و روند تجزیه فرهنگی با سرعت ادامه دارد. لغو کنسرت ⁧ #علیرضا_قربانی ⁩ در ⁧ #اصفهان ⁩ شاهد این ادعاست. ⁦

۸- در کلاس فلسفه سیاسی جدید اولین درس ،آموزه اصلی هابز تحت عنوان لویاتانه که مردم در معامله با دولت بخشی از آزادی خود را واگذار می کنند تا امنیت به دست آورند اما کلاه بزرگی که دولت ها بر سر جامعه گذاشتند همین بوده که آزادی را ستاندنداما در تامین امنیت،خودشان را در اولویت قرار دادند
‏دولتها با پول مالیات مردم و با محافظ و شیشه ضد گلوله و گیت و بازرسی بالاترین سطح امنیت را برای خودشان ایجاد می کنند اما شهروندان باید برای حفاظت از جان و مال خودشان امنیت را از دولتها گدایی کنند. حتی دولتها برای حفظ امنیت خودشان آزادی اولیه شهروندان را هم نقض می کنند.

۹- وضع ترافیکی بویژه پارک دوبل و مزاحم و تردد موتور سوارها در مناطق پر تردد و پر تراکم تهران به وضعیت بحرانی رسیده و پلیس راهور و شهرداری و دیگر نهادهای مسوول رسما و عملا اعلام بیچارگی و تسلیم کردند و مردم را برای رفع تزاحم و احقاق به جان هم انداخته اند. ظاهراً رها سازی و نزاع افرینی هم نوعی سیاست است .هفته پیش در پیاده رو ولی عصر احساس می کردم در میدان جنگ هستم و بخاطر تردد موتورسوارها با سرعت بالا و از دو طرف هر لحظه احتمال یک فاجعه است .پیاده روها رسما در اشغال موتور سوارهاست. رفتاری که واقعا مایه شرمساری و خجالت است بویژه از منظر توریستها و افراد مسن و معلولین و کودکان.

۱۰ -تمامیت خواهی دولتی همه جا هست حتی در پیشرفته ترین کشورها نمونه آن مخالفت آلمان با برگزاری تظاهرات در دفاع از مردم فلسطینه….بنابراین همیشه و همه جا باید برای آزادی فکر و بیان و بویژه تجمعات مبارزه کرد حتی در کشورهای مدعی آزادی و دانست که مخالفین آزادی و حقوق بشر همیشه هستند

۱۱- امروز بعد از مدتها فرصت شد فیلم آقای هالوی ⁧ #داریوش_مهرجویی ⁩ فیلسوف سینمای ایران را دیدم.مثل همه آثاراو لذت بردم .باورم نمیشه امروز آخرین روز عمر پر برکت او بود. آن هم به این شکل ناگوار و قتل در کنار همسرش.واقعا در دوران سیاه اخرالزمانی قرار داریم.

۱۲-‏پرواز کرمان – تهران ⁧ #هواپیمایی_ماهان ⁩ که قرار بود ساعت ۹:۳۰ انجام شود بدون اعلام قبلی و‌توضیح قانع کننده ای به ساعت ۵ بعد از ظهر موکول شد. برنامه ریزی و زندگی مسافرین هم امر پیش پا افتاده ای است! دو سوال مهم: چرا تاخیر هشت ساعته که در واقع معنایش کنسله ؟ چرا وقتی تاخیر در این حد هست زودتر به مسافرین اعلام نکردید؟تا مسافرین که از شهرهای مختلف آمدند در فرودگاه آواره نشوند؟ تخصیص اقامت گاه برای مسافرین در مواقعی که پرواز لغو می شود هم که از عادتهای کشورهای پلید پیشرفته است نه قدرت اول منطقه!

۱۳- انهایی که از ترس صاحبان قدرت ، در برابر هرگونه ظلم در داخل ایران سکوت می کنند و در مقابل برای خودشیرینی نزد اصحاب قدرت و با غرض سیاسی علیه ظلم در خارج از ایران موضع می گیرند خودشان بخشی از سیستم ظالم و‌ستمگر هستند و هیچ نسبتی با شرافت ندارند. ظلم ستیزی زمان و‌ مکان نمی شناسد .

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 16 =

دکمه بازگشت به بالا