اسلایدر / مهمترین مطالببرنامه رادیوییمصاحبه و گفتگو

۱۵ میلیون ایرانی نیازمند حمایت فوری حکومت

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران می گوید ۱۵ میلیون ایرانی یعنی دو دهک پایین درامدی نیازمند حمایت فوری مالی و غذایی است .

دکتر حسن موسوی چلک که در برنامه گفتاورد رادیو تهران با دکتر امیر دبیری مهر گفتگو می کردافزود: این عدد احتمالا بیشتر از این است اما بعلت فقدان سامانه جامع و موثقی که وضعیت اقشار نیازمند حمایت را مشخص کند نمی توان عدد دقیقی را ذکر کرد از این رو انتظار است دولت جدید بانک اطلاعات رفاه ایرانیان را ایجاد کند.

اقشار نیازمند حمایت شامل ایتام، از کار افتادگان فاقد درامد، معلولین ، بی سرپرستها ، بیکاران فاقد سرمایه و درامد، بیماران روانی و  فقرا می شود که اغلب در حاشیه شهرها مستقر هستند و بطور طبیعی و ناخواسته منشا بزه کاریهای اجتماعی نیز می شوند.

دکتر دبیری مهر نیز در این برنامه گفت : این قشر را اسیب پذیر ، مستضعف ، فقیر یا هرچه می خواهیم بنامیم فرقی نمی کند محصول سیاست های غلط گذشته است اما باید حکومت برای تامین نیازهای به حق انها اقدام بلکه قیام کند وگرنه این قشر مانند سیلی ویرانگر منافع همگان را با خود خواهد برد.

مشروح این گفتگو را در لینک زیر بشنوید.

لینک دانلود گفتگو 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا