برنامه رادیوییویدیو و فیلم

بورسیه تحصیلی کامل دانشجویان دکتری و پسادکتری در یک خیریه‌

مشروح گفتگو با مهندس ابراهیم جمیلی کارآفرین نمونه و حامی دانشمندان جوان در رادیو تهران

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، ابراهیم جمیلی کارآفرین و رییس خانه اقتصاد ایران با حضور در برنامه گفتاورد رادیو تهران با اشاره به کارآفرینی برای بیش از دو هزار نیرو و پیمانکار گفت: من بیش از ۴۵ سال سابقه دارم و در حوزه تخصصی معدن و صنایع معدنی بیش از ۲۵ سال است که فعالیت می کنم و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه و ۵۰۰ پیمانکار با من کار می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر به کارآفرینی علاقه مند هستید؟ گفت: در همه کشورها مسئولیت اجتماعی برای فعالان اقتصادی تعریف شده است. در ایران هم چون ما مسلمان هستیم باید با توجه به آموزه‌های دینی‌مان این رویه افزایش یابد.

او درباره پیشینه راه اندازی بنیاد نیکوکاری جمیلی گفت: من در دهه ۸۰ به سمت ورشکستگی رفته بودم و اوضاع اقتصادی مناسبی نداشتم . همان زمان بنیاد نیکوکاری جمیلی را راه اندازی کردم و با خدای خودم عهد بستم که بخشی از سودم را در بخش خیر هزینه کنم. بنیاد نیکوکاری جمیلی ۱۳ آبان ۸۶ با حمایت ۱۵ دانش آموز و اعتبار ۲۰ هزار تومانی برای آنها راه اندازی شد. به گفته جمیلی در این بنیاد به دانش‌آموزان و دانشجویان برای ادامه تحصیل کمک تحصیلی می شود.

او همچنین از تاسیس بنیاد علم و تکنولوژی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: من قسمت اعظمی از ثروتم را در این راه می گذارم چون من عاشق کشورم هستم و هیچ وقت هوس رفتن از کشور را نکرده ام.

به گفته جمیلی ایران الان در بدترین شرایط اقتصادی است با این حال که اگر او به کشور دیگری برود می‌تواند بهترین شرایط زندگی را تجربه کند ولی او ایران را ترجیح می‌دهد. او می گوید حتی اگر جنگ شود برای حفظ تمامیت ارضی کشورم به جنگ می روم چون این کشور لیاقت خدمت را دارد.

او با اشاره به ساخت ۴۵ کارخانه و تاسیس شرکت های زیادی که امروز در هیچ کدام از آنها سهم ندارد، تصریح کرد: دنیا وارد عصر دیجیتال شده است بنابراین باید با دنیا تغییر کنیم به همین منظور هم در حوزه استارتاپ فعالیت هایی را آغاز کرده ایم.

جمیلی همچنین از راه اندازی مدرسه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: ایران در آینده ای نزدیک نیازمند متخصصانی این حوزه است بنابراین باید از الان به فکر پرورش آنها باشیم.

او بخشی دیگر از فعالیت های کارآفرینی و حمایتی بنیاد جمیلی را معطوف به حمایت از دانشجویان و ایده‌های برتر دانست و گفت: دراین زمینه با دانشگاه های تهران ، امیرکبیر، آزاد، علم و صنعت، شریف و بهشتی همکاری داریم.

او همچنین از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر برای ششمین سال خبرداد و گفت: در این جشنواره ایده‌های حوزه های مرتبط در سایت جشنواره ثبت می‌شود ایده‌هایی که بتواند در آینده به کسب و کار تبدیل شود داوری می‌شود. برای پرورش این ایده‌ها بنیاد جمیلی کمک مالی می‌کند. به گفته او امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۱۲ تیم و ۶ نفر کمک شده است که مبلغ این کمک به طور میانگین بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

او از طرح جدید بنیاد برای بورسیه کامل امسال دانشجویان در دوره های پسادکتری ، دکتری و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: همچنین با هماهنگی وزارت علوم برای کسانی که مدال المپیاد می آورند بورسیه تحصیلی تا اتمام دوران تحصیل می هیم همچنین شغل آنها را تضمین می‌کنیم.

به گفته او در ابتدا از این افراد در قالب همکاری پژوهشی کمک گرفته می‌شود. ضمن اینکه دانشجویان معدن از الان می‌توانند به واسطه این جشنواره، کارورزی خود در شرکت های زیر مجموعه را آغاز کنند .

بر اساس این گزارش دانشجویان علاقه مند برای بهره مندی از خدمات این بنیاد دانشجویی می توانند به سایت جشنواره اندیشمندان ودانشمندان جوان مراجعه کنند و برای دریافت کمک هزینه اقدام نمایند.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی با شناسه tehraan۳۶۰@ پیدا و همراهی کنید.
همچنین علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + ده =

دکمه بازگشت به بالا