اسلایدر / مهمترین مطالبدرس گفتاریادداشت‌ها و مقالات شخصی

خداوند حاکمانی که به حال مردم سود و نفعی ندارند را مورد لعن خود قرار داده است .

ایات مبارکه ۵۲ و۵۳ سوره نسا می فرماید :
«اولئک الذین لعنهم الله و من یلعن الله فلن تجدله نصیرا . ام لهم نصیب من الملک فاذا لایوتون الناس نقیرا »
اینان کسانی هستند که خدا لعنت شان کرده و هر کس را خدا لعنت کند برای او هیچ یاوری نیست. کسانی که از پادشاهی و حکمرانی نصیبی برده اند اما به قدر گودی پشت هسته خرما به مردم سود نمی رسانند.

این ایات پشت هر مسوول و مقام و فردی را که کاری و سمتی را بر عهده دارد یا امکاناتی در اختیار دارد می لرزاند. چه شقاوتی بالاتر از لعنت خدا که بر کسانی وارد می شود که ثمره حضور انها بر مناصب و مصادر واجد سود و منفعت برای مردم نیست ..فرقی نمی کند چه در بخش عمومی و دولتی و چه در بخش خصوصی …ثمرداشتن و نفع رسانی به مردم و خلق الله لازمه ی حکمرانی و مالکیت و ملک داری است و لاغیر….به عبارتی در منطق قرانی مشروعیت از کارامدی و تامین منافع ملی منبعث می شود ..
حالا تصور کنید نزد پروردگار چه بد جایگاهی دارند حاکمانی که نه تنها سودی برای مردم ندارند بلکه بواسطه ناکارامدی و نابلدی یا تشخیص غلط و تصمیم نادرست به مردم و ناس خسارت و ضرر وارد می کنند…با استنباط از معارف قرانی می توان انها را اشقیا نامید که اتش برافروخته ی دوزخ ایشان را بس است و کفی بجهنم سعیرا …

پناه بر خدایی که اینچنین اشکارا حجت را بر همه تمام کرده است …جز انانکه از حق اعراض می کنند…
@

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا