اسلایدر / مهمترین مطالببرگزیده مطالب دیگرانسخنرانی‌هاکتاب‌ها و پژوهش‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

۳۶ هزار کلمه ی دعوت به عقلانیت و عدالت در۱۰۰ روز تاریخی ایران

انچه به پیوست می خوانید مجموعه یادداشتها و مقالات و تحلیل ها و مصاحبه هایی است که  اینجانب در پی اغاز تحولات اخیر ایران پس از فوت خانم مهسا امینی بطور روزانه نوشته ام و همه انها در سایت شخصی و کانال تالگرامی من با عنوان اندیشکده خرد منتشر شد و البته در دیگر کانال ها و رسانه ها نیز بازتابی داشته است . امروز که به ۱۰۰ روز گذشته و این یادداشتها و تحلیل های مشابه می نگرم سراپا تاسف و تاثر می شوم که اگر فهم و عقل بسنده ای  در حاکمیت وجود داشت و میدان تصمیم سازی و تصمیم گیری بجای نابخردان به دل سوزان مجرب و دور اندیش و واقع گرا و بخرد سپرده می شد نه تنها هزینه های غیر قابل جبران این حوادث کاهش می یافت بلکه این رخداد می توانست فرصتی برای بازنگری در سیاست های شکست خورده و بازسازی نهادهاو ساختارهای ناکارامد می شد. و همچنین می توانست جلو برخی رفتارهای افراطی و خشونت طلبانه را بگیرد و این قصه پر غصه اینچنین ادامه پیدا نکند . ماجرایی که براورد خسارتهای ان ناممکن و انتهای ان نامعلوم است .

این مطالب شامل ۶۵ مقاله کوتاه و بلند و بالغ بر ۳۶ هزار کلمه است که  عشق و محبت به ایران عزیز و امنیت و ازادی ایرانیان تنها و تنها انگیزه نویسنده در نگارش انها بود.

فایل پی دی اف مجموعه مقالات در ۱۲۰ صفحه در لینک زیر قابل دانلود و مطالعه است .

این ۱۰۰ روز تاریخی

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =

دکمه بازگشت به بالا