یادداشت‌ها و مقالات شخصی

مغلطه درباره رابطه دین و اخلاق

واقعا خجالت آور است فردی تا این حد بی سواد و بیگانه از معارف دینی البته با انگیزه قدرت طلبانه و دنیوی مدعی چنین گزاره کذبی می شود و با نهایت بی تقوایی سعی می کند از دین؛ اخلاق زدایی کند … اگر در جایی که ملبس شده خوب درس خوانده بود متوجه می شد که اساسا دین متکی به اخلاق است و هدف دین اخلاقی کردن جامعه و اعتلای روحی و روانی انسان است و دینی که نتواند انسان وارسته و با اخلاق تربیت کند دین نیست ایدئولوژی کاسبکاران و دین فروشان است… احکام و فرایضی هم که نتواند موجب روشنی قلب و طهارت باطن و ظهور و بروز ان در رفتار و گفتار شود پوسته ای بی ارزش است مانند خوارج و طالبان و داعش.
ای وای که این جماعت غرق در قدرت و ثروت با ظاهری فریبند ه سخنگوی دین محمدی شدند و فوج فوج نوجوانان و جوانان را از دایره دین خارج می کنند و از هیات های چند صد نفره خود فیلم می گیرند و در تلویزیون پخش می کنند و دل مقامات را خوش می کنند که دین گرایی در جامعه موج می زند! خداوند متعال چه دقیق به مایی که دل در گروه آموزه های ناب قرانی و محمدی داریم اموخته است که به اینها بگوییم لکم دینکم و لی دین….

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هشت =

دکمه بازگشت به بالا