برنامه رادیوییمصاحبه و گفتگو

مردم شناسی به چه کارمان می اید و تفاوت ان با جامعه شناسی چیست ؟

در تقویم رسمی کشور روز سیزدهم شهریور ماه، روز بزرگداشت دانشمند بزرگ و حکیم جلیل القدر کشورمون ابوریحان بیرونی است که به واسطه فعالیت های ایشان روز مردم شناسی هم نام گرفته است.
بسیاری فرق مردم شناسی با جامعه شناسی رو نمی دانند و حوزه جذاب مردم شناسی رو در حوزه مطالعات تاریخی فرهنگی و اجتماعی مورد غفلت قرار میدهند، اما واقعا مردم شناسی به چه معناست و تفاوت رویکرد مردم شناسی با جامعه شناسی در چیست؟
این سوالی است که اقای دکتر امیر دبیری مهر از اقای مهندس شبان میرشکرایی پژوهشگر میراث فرهنگی و دبیر باشگاه نوروز یونسکو پرسیدند و پاسخ های جالبی که اقای مهندس میرشکرایی دادند که پیشنهاد می کنم شنیدن این برنامه رو از دست ندهید.
علاقمندان می توانند این برنامه رو شنبه سیزدهم شهریور ماه از ساعت دوازده از روی موج اف ام ردیف نود و چهار مگاهرتز بشنوند و تکرار ان را همان ساعت در یک شنبه چهاردهم شهریور شنونده باشند.

لینک دانلود گفتگو درباره مردم شناسی

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =

دکمه بازگشت به بالا