اسلایدر / مهمترین مطالبسخنرانی‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

چرایی بی اعتنایی زنان و دختران پاکدامن ایرانی به شیوه منسوخ تبلیغ حجاب

 

سستی استدلال های امثال حاج اقای قرائتی  و امامان جمعه و جماعت که تکثر مسوولیت ها و مشاغل فرصت مطالعه وسیع در علوم اجتماعی را از انها ستانده باعث شده اکثریت نسل جوان از حجاب رسمی و قالبی رویگردان شدند…پرسش من از حضرات این است که کدام نظریه علمی و تحقیقی اثبات کرده که زنان لزوما برای جلب نظرمردان یا اصطلاحا تبرج به اراستگی خود توجه می کنند؟ متاسفانه نگاه سنتی و قبیله ای و عشیره ای به زنان نگاهی ابزاری است و زن را بدون استفاده و تلذذ مردها نمی تواند تعریف کند…و همه ی اشکال عدم نفوذ کلام روحانیان در زنان و دختران امروزی همینجاست که فردیت و زنانگی برای صاحبان تریبون های رسمی محلی از اعراب ندارد…واقعا خیلی مایل هستم ۱۰ نفر از تئوریسین های این جریان معرفی شوند و من از انها سوال کنم چند نظریه جامعه شناختی را می توانند نام ببرند ؟ چند کتاب در حوزه علوم اجتماعی خواندند که اینچنین هل من مبارز می طلبند؟برای همین با وجود میلیاردها تومان پول و زر و هزاران درفش گشت ارشاد و میلیون ساعت اموزش رسمی در مدارس ؛ مساله حجاب به یک موضوع محل نزاع اجتماعی تبدیل شده …حاج اقاهای عزیز اکثر زنان فطرتا زیبایی و زیبا بودن را دوست دارند و تلاش برای زیبا بودن انها اصلا و ابدا برای جلب و جذب مردان نیست .مگر شما زنان و دختران محجبه و مومنه زیباو اراسته ندیدید؟ حجاب داشتن و بی حجابی ربطی به زیبایی و اراستگی ندارد…به همین خاطر حد و حدود حجاب درجوامع اسلامی تابع عرف است نه فقه و شرع… حتی در لبنان و فلسطین هم قرائت نظام اسلامی از حجاب طرفداری ندارد…
اما نکته مهمتر اینکه لال باد زبانی که زنان و دختران ایران را بی حجاب و حجاب گریز معرفی می کند ..زنان و دختران ایرانی اکثرا اهل عفاف و حجب و‌ حیا هستند همانهایی هستند که با همین حجاب در شبها ی قدر استغاثه و توسل می کنند و در سوگواری محرم اشک می ریزند..چرا ان زمان عزیز و‌ محبوب هستند اما در مواقع دیگر ذلیل و مغضوب . اینها از حجاب رسمی و تعریف شده و تحمیلی یک طبقه خاص رویگردان هستند و حد و حدود حجاب را خودشان و متکی بر اعتقادات و عرف جامعه تعریف می کنند و تعریف مردانه و قشری از حجاب را حرف زور می دانند..متاسفانه قشری از جامعه با تکیه بر زور حاکمیت می خواهد سلیقه پوششی خود را بر جامعه تحمیل کند و این به ستیز و شکاف در جامعه منجر شده و حکومت هم بجای نقش پدری و بی طرفی خود را در یک طرف دعوا قرار می دهد که کاری کاملا اشتباه است …
اگر بعد از خواندن این عبارات میخواهید بگویید زنان غلط می کنند حد و حدود حجاب را خودشان تعریف کنند من دیگر حرفی ندارم زیرا پاسخ زنان مخالف نیز همین است که دیگران غلط می کنند اقا بالاسر ما باشند و باب گفتگو بسته خواهد شد و اب به اسیب مسیح علی نژاد ریخته خواهد شد. اگر می گویید رعایت حجاب رسمی قانون است عرض می کنم قانون وحی منزل نیست و قابل تجدید نظر و اصلاح و تکمیل است ضمن اینکه صدها قانون معطل مانده در کشور هست چطور این که کلی مخالف دارد لازم الاجرا شده
اما اگر ذره ای توان استدلال در طرفداران حجاب رسمی و اجباری و قانونی و از بالا به پایین وجود دارد این گوی و این میدان فضای گفتگوی محترمانه را باز کنید تا ببینید چه سخن ها خواهید شنید…

 

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا