اسلایدر / مهمترین مطالب

بازندگان و برندگان جنبش مهسا

بازندگان جنبش مهسا کسانی بودند که آن را «فرصت »یا «تهدید» براندازی دانستند و در «پیشبرد» و «مقابله» با آن به خشونت متوسل شدند . 

خشونت در تحلیل و کلام و عمل . 

علت این انحراف در «اپوزیسیون» و «بخشی ازحاکمیت» فقر نظری و خودخواهی و بیگانگی با ملت است. 

جنبش مهسا امینی نه  اغتشاش بود که سرکوب شود و نه انقلاب که به پیروزی رسد .

نه محدود بود که نادیده گرفته شود و  نه سراسری که ظرف چند هفته موفق شود. 

جنبش مهسا از منظر جامعه شناختی همه مختصات یک جنبش اعتراضی پر قدرت را دارد و پایان نیافته ..اگر واقعه دردناک مرگ  دختر کرد نژاد ایران رخ نمی داد رخداد دیگری آن را بیدار می کرد.

گفتمان اصلی آن فریاد نارضایتی به حق و مطالبات بر زمین مانده  چند نسل و طبقه است که به بازی گرفته نشدند و فقط سوژه امر و‌نهی بودند

حق انتخاب سبک زندگی خود را نداشتند 

آنقدر بزرگان اشتباه کردند که سهم وفرصت اشتباه کردن هم نداشتند 

نسلی که فریاد می زند و معترض است البته نه برای براندازی و‌نه برای ویرانی بلکه برای آزادی مثبت برای اصلاح و ساختن و آبادانی ایران و دفاع از کرامت ایرانی …

برای هموار سازی پیشرفت ایران و جبران همه حماقت ها و خطاها و انحراف ها ، فارغ از سیاست بازی های جناحی و حزبی و قبل و بعد از انقلابی

و خشمگین است که یا صدایش شنیده نمی شود یا بد شنیده می شود و متهم به بی دینی و ولنگاری ، سادگی و لودگی و فریب خوردگی می شود .

انانکه در داخل و خارج از شنیدن این صدای رسا و درک این امر بدیهی عاجز هستند و می خواهند از این جریان زلال ملی و مردمی   ، ماهی گندیده خود را  بگیرند  در مرداب جهالت و گمراهی غرق خواهد شد و در آینده ایران ، حاشیه نشینان سر افکنده خواهند بود.

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا