اسلایدر / مهمترین مطالب

مزخرف ترین نصایح

این مزخرفات را در پوشش جملات حکیمانه! زیاد شنیدید

سرت به کار خودت باشه!
به تو چه!
چی درسته که این درست باشه!
آسته برو آسته بیا!
درست بشو نیست!
سرت درد می‌کنه واسه دردسر!
خودشون اینطوری میخوان؟ تو چی کاره ای!
ولش کن برو دنبال زندگیت!

خطرناک ترین آدم ها برای جامعه آنهایی هستند که دایم این افکار سمی را عمدا از شرارت یا سهوی از سر جهالت به جامعه القا می کنند که سرت به کار خودت باشه چکار به اوضاع خراب اینجا و آنجا داری …

اینها همان متجاوزین به حقوق مردم هستند که برای رفع موانع فساد و ظلم و تجاوز و تعدی ، قبل از عمل زمینه سازی روانی می کنند و متاسفانه ساده لوحانی هم باور می کنند و جاده صاف کن انحراف و فساد و تباهی هستند.
هر وقت تک تک افراد جامعه خود را دارای شخصیت و فردیت و اهمیت و نسبت به حقوق خویش و دیگران مسئول دانست می توان به فردای بهتر امید داشت و امروز زندگی معنا دارکرد. زندگی ما را همین جزییات و رفتارهای ساده پیرامون ما می سازد. نمی گویم باید با دنیای بیرون جنگید اما باید آگاه بود و در حد امکان عمل کرد اما یقینا نباید کور و کر و کودن بود

پی نوشت:
ژان پل سارتر می گفت هنگامی می‌گوییم بشر مسوول وجود خویش است منظور این نیست که بگوییم مسوول فردیت خود است بلکه می گوییم هر فردی مسوول تمام افراد بشر است.

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا